Strona główna
START
Forum dyskusyjne
FORUM
Galeria
GALERIA
Patron
PATRON
Quiz
QUIZ
Sukcesy
SUKCESY
Podręczniki
PODRĘCZNIKI
Wideo
WIDEO
Poczta
POCZTA
Pomoc
POMOC
Menu główne
strona główna
kadra
gim menu
dokumenty
download
księga gości
Zostać handlowcem, kierowcą czy informatykiem? Nauczycielką czy pielęgniarką? Takie pytania stają przed uczniami kończącymi naukę w szkole. Zanim jednak gimnazjaliści znajdą na nie odpowiedź muszą podjąć nie mniej trudną decyzję w sprawie wyboru szkoły ponadgimnazjalnej. Liceum, technikum czy szkoła zawodowa. A może tylko nauka zawodu? Młodzież szuka porady i pomocy u swoich rodziców, wychowawców i nauczycieli. W Gimnazjum Bielowskiego zorganizowano zajęcia prowadzone przez Mobilne Centrum Informacji Zawodowej w Bydgoszczy.

W dwudniowych zajęciach uczestniczyły cztery klasy trzecie. Lekcje miały nietypowy charakter – nie było stresów związanych z ocenianiem, sprawdzaniem pracy domowej czy pisaniem testu. Dwugodzinne zajęcia prowadzono aktywizującymi metodami nauczania. Uczniowie wypełniali ankietę diagnozującą ich profil zainteresowań, pracując w grupach tworzyli listę zawodów, a następnie dyskutowali o wymaganiach psychofizycznych niezbędnych do wykonywania określonej profesji. Trzecioklasiści zostali zapoznani z siecią szkół ponadgimnazjalnych i szkolnictwa zawodowego. Dużą atrakcją była zastosowanie w trakcie zajęć najnowocześniejszych pomocy audiowizualnych: tablicy interaktywnej, laptopa i rzutnika multimedialnego. Wszyscy chętni mogli napisać swoje imię na podłączonej do komputera tablicy. Specjalistyczne oprogramowanie pozwala na pisanie, rysowanie czy wymazywanie wprowadzanych danych. Zainteresowanie i aktywność trzecioklasistów to w dużej mierze zasługa prowadzących zajęcia - Małgorzaty Budnerowskiej i Marcina Błażkowa, pracowników Mobilnego Centrum Informacji Zawodowej w Bydgoszczy. Mobilne Centra Informacji Zawodowej stworzone zostały przez wojewódzkie jednostki OHP w ramach rządowego programu „Pierwsza praca”. Podstawowym zadaniem MCIZ jest prowadzenie zajęć grupowych, udzielanie informacji zawodowych oraz poradnictwo indywidualne dla młodzieży mieszkającej w małych gminach i środowiskach wiejskich. Powstanie nowoczesnego systemu centrów informacji zawodowej, kierującego bezpłatną ofertę usług dla całej populacji młodzieży, a w szczególności dla absolwentów szkół, jest przykładem integracji naszego kraju z Unią Europejską i jest zgodne z najnowszymi trendami w tej dziedzinie. Mobilność centrów umożliwia dotarcie do każdej miejscowości i wyposażenie mieszkającej tam młodzieży w informację, jak również rozwijanie wiedzy i umiejętności elastycznego planowania własnej kariery zawodowej. Przykładem takiego dynamicznego i kreatywnego działania były zajęcia zawodoznawcze w Gimnazjum Bielowskiego w Warlubiu.
dodał(a): Z. Babińska (2005-02-21 13:51:04)
Najczęściej czytane
Zasady dobrego za...
MS Word - ozdabia...
Kodeks ucznia
Wymagania edukacy...
Na skróty
Program Wychowawczy
Hymn Szkoły
Regulamin
Wizja szkoły
Misja Gimnazjum