:: Plan rozwoju na lata 2002-05 Artyku� dodany przez: admin (2003-12-18 11:35:07)
Cele g��wne i szczeg�owe, zadania i kryteria sukcesu
I OBSZAR: EFEKTY KSZTA�CENIA
PIERWSZY PRIORYTET:
Podniesienie efektywno�ci kszta�cenia poprzez doskonalenie procesu uczenia si�
Cele szczeg�owe:
1. Zmniejszy� liczebno�� uczni�w w klasach.
2. Wprowadzi� podzia� na grupy w klasach powy�ej 24 os�b na lekcjach j�zyka
angielskiego i informatyki.
3. Zwi�kszy� aktywno�� uczni�w poprzez:
a) stosowanie metod aktywizuj�cych (wykorzystanie odpowiednich pomocy, praca w
grupach, kr�tkie �wiczenia indywidualne, metody poszukuj�ce, w��czenia uczni�w w
przygotowanie lekcji, stosowanie wielu metod nauczania na jednej godzinie
lekcyjnej);
b) nagradzanie uczni�w poprzez:
- pochwa�y s�owne
- oceny w dzienniku
- samoocen� i ocen� kole�e�sk�;
c) anga�owanie do udzia�u w konkursach i olimpiadach;
d) stosowanie innych technik motywuj�cych ucznia do uczenia si�.
4. Rozwija� umiej�tno�� uczenia si� poprzez:
a) przeprowadzenie cyklu szkoleniowego „Jak si� uczy�?” we wszystkich klasach na
lekcjach wychowawczych;
b) pedagogizacj� rodzic�w:
- warunki do uczenia si� w domu (miejsce do pracy, atmosfera domowa)
- wzrost zainteresowania rodzic�w, stosowanie narz�dzi motywacyjnych
- strategie i techniki efektywnego uczenia si�.
5. U�wiadamia� celowo�� zdobywania wiedzy:
a) przydatno�� wiadomo�ci i umiej�tno�ci w �yciu
b) umiej�tno�� zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
6. D��y� do systematycznej poprawy wynik�w klasyfikacji i promocji uczni�w.
Kryteria sukcesu:
Do celu 1)
Wyst�pienie do organu prowadz�cego z projektem zmniejszenia liczebno�ci klas.
Przeci�tna liczebno�� klasy 22 - 24 uczni�w.
Do celu 3)
1. W szkole organizowane s� etapy szkolne projektowanych na szczeblu
og�lnopolskim
i regionu olimpiad i konkurs�w przedmiotowych i mi�dzyprzedmiotowych.
2. Do ka�dej z organizowanych olimpiad i konkurs�w przedmiotowych (mi�dzyprzedmiotowych),
na etapie rejonowym (w II etapie) kwalifikuje si� przynajmniej jeden ucze� ze
szko�y.
3. Na ka�dej lekcji stosowa� pochwa�y i ocen� za zaanga�owanie w zaj�ciach.
4. Wszyscy nauczyciele uko�czyli kursy lub warsztaty doskonalenia zawodowego
z pomiaru dydaktycznego.
5. Grono pedagogiczne corocznie bierze udzia� w r�nych formach doskonalenia
zawodowego pog��biaj�c swoje umiej�tno�ci w dziedzinie stosowania aktywnych i
motywacyjnych metod i technik nauczania.
6. Dzi�ki indywidualizacji procesu nauczania, dodatkowej pracy wyr�wnawczej z
uczniem s�abym, co najmniej 98% uczni�w osi�ga sukces edukacyjny i otrzymuje
promocj� do klasy nast�pnej lub ko�czy nauk� w gimnazjum.
Do celu 4)
Opracowanie i przeprowadzenie ankiety diagnozuj�cej „Jak si� ucz�”, analizowanie
wynik�w, przeprowadzenie lekcji, ponowne przeprowadzenie ankiety w celu
sprawdzenia skutk�w.
Coroczna pedagogizacja rodzic�w na spotkaniach z wychowawc�, pedagogiem,
dyrektorem.
Do celu 5)
Poprzez r�norodne formy pracy domowej (opis, rysunek, wykres, schemat, praca
pisemna, plastyczna) sprawdza� przydatno�� zdobytych wiadomo�ci i umiej�tno�ci w
�yciu.
Stosowa� projekt edukacyjny jako atrakcyjn� metod� i form� pracy zespo�owej
uczni�w, sprawdzaj�c� w praktyce nabyt� wiedz� i umiej�tno�ci.
Do celu 6)
Opracowanie i wdro�enie narz�dzi mierzenia jako�ci procesu kszta�cenia,
okre�laj�cych przyrost wiedzy i umiej�tno�ci, np. standaryzowane testy
osi�gni��, „testy na wej�ciu”.
DRUGI PRIORYTET:
Poprawienie wynik�w egzamin�w gimnazjalnych
Cele szczeg�owe:
1. W procesie edukacyjnym stosowa� r�norodne narz�dzia pomiaru dydaktycznego.
2. Dokona� ewaluacji stosowanych program�w nauczania pod k�tem wdra�ania
ustalonych standard�w egzaminacyjnych.
3. Ustawicznie motywowa� uczni�w, szczeg�lnie klas starszych, do wi�kszej
aktywno�ci i systematyczno�ci w uczeniu si�.
4. Dokonywa� szczeg�owej analizy por�wnawczej wynik�w egzamin�w gimnazjalnych.
5. Prowadzi� szerok� pedagogizacj� rodzic�w celem u�wiadomienia wp�ywu egzamin�w
na dalsz� nauk� w szkole ponadgimnazjalnej.
6. Jak najwcze�niej diagnozowa� dysfunkcje uczni�w.
7. Utrzymywa� �cis�a wsp�prac� z Poradni� Psychologiczno-Pedagogiczn�.
8. Utrzymywa� kontakty z absolwentami gimnazjum.
TRZECI PRIORYTET:
Integracja wiedzy i umiej�tno�ci ucznia
Cele szczeg�owe:
1. Dokona� wnikliwej analizy i ewaluacji przyj�tych w szkole program�w,
podr�cznik�w i �wicze� pod k�tem komplementarno�ci, sp�jno�ci i integracji
mi�dzyprzedmiotowej.
2. Opracowa� i wdro�y� kompleksowe plany realizacji �cie�ek edukacyjnych.
3. Stwarza� warunki organizacyjne do upowszechniania modu�u edukacyjnego jako
atrakcyjnej i nowoczesnej formy realizacji �cie�ek edukacyjnych.
4. Inspirowa� do nowatorstwa pedagogicznego i dzielenia si� swoimi
umiej�tno�ciami i do�wiadczeniami z innymi nauczycielami szko�y.
II OBSZAR: WSPӣPRACA SZKO�Y Z RODZICAMI
PIERWSZY PRIORYTET:
Zwi�kszenie udzia�u rodzic�w w procesie edukacyjnym
Cele szczeg�owe:
1. Zwi�kszy� frekwencj� rodzic�w na zebraniach klasowych:
- ustalenie rocznego harmonogramu spotka� z rodzicami,
- pisemnie powiadomienia w dzienniczkach lub w zeszytach,
- dostosowanie termin�w zebra� do godzin odwoz�w/kurs�w PKS,
- kontynuowanie wizyt domowych,
- usprawni� przekaz informacji na linii szko�a – dom.
2. Zach�ca� do indywidualnych kontakt�w z wychowawcami, pedagogiem i
nauczycielami przedmiot�w.
3. Zaprasza� rodzic�w na lekcje i zaj�cia otwarte.
Kryteria sukcesu:
• Przeci�tna frekwencja rodzic�w na zebraniach 80%.
• Opracowa� i wdro�y� indeks gimnazjalisty.
• Opracowa� i corocznie aktualizowa� bazy danych o �rodowisku rodzinnym ucznia.
• Opracowa� i rozpowszechni� informacj� o godzinach indywidualnych konsultacji
nauczycieli z rodzicami (opiekunami).
• Wykorzystywa� wszelkie dost�pne kana�y informacyjne – zeszyt zarz�dze�, list,
zaproszenie pisemne, radiow�ze�, og�oszenie na tablicy.
DRUGI PRIORYTET:
Wspieranie rodzic�w (opiekun�w) w procesie wychowania uczni�w
Cele szczeg�owe:
1. Rozpoznawa� sytuacj� socjalno-bytow� i psychologiczn� w rodzinie ucznia.
2. Prowadzi� z pomoc� pedagoga oraz instytucji dzia�aj�cych na rzecz rozwoju
dzieci i m�odzie�y pedagogizacj� rodzic�w ze szczeg�lnym uwzgl�dnianiem
jednolito�ci systemu wychowania w domu i szkole.
3. Prowadzi� r�norodne formy informacji i pedagogizacji rodzic�w:
a) bie��ca pedagogizacja na spotkaniach z wychowawcami,
b) opracowanie tematyki pedagogizacji w cyklu trzyletnim,
c) zapraszanie specjalist�w, np.: psychologa, pedagoga, lekarza,
d) redagowanie okresowych gazetek dla rodzic�w,
e) wykorzystanie w informacji i pedagogizacji szkolnego radiow�z�a.
TRZECI PRIORYTET:
Udzielanie pomocy absolwentom i ich rodzicom w podj�ciu decyzji o wyborze
dalszej szko�y i zawodu
Cele szczeg�owe:
1. Prowadzi� systematyczn� wsp�prac� ze szko�ami ponadgimnazjalnymi w zakresie
przedstawienia oferty edukacyjnej dla uczni�w gimnazjum.
2. Opracowa� system informowania uczni�w klas III i ich rodzic�w o ofertach
szk�.
3. Umo�liwia� wyjazd uczni�w na „dni otwarte” szk� ponadgimnazjalnych.
4. Zapewni� przysz�ym absolwentom i ich rodzicom pomoc szkolnego pedagoga oraz
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w �wieciu.
5. Inicjowa� r�norodne formy preorientacji zawodowej uczni�w.
6. Wspiera� absolwent�w w dokonywaniu w�a�ciwych wybor�w, tak�e po uko�czeniu
gimnazjum.
CZWARTY PRIORYTET:
Inspirowanie rodzic�w (opiekun�w) do aktywnego udzia�u w �yciu szko�y
Cele szczeg�owe:
1. W��czy� rodzic�w w proces planowania pracy poszczeg�lnych obszar�w szko�y:
a) ankiety na temat oczekiwa� rodzic�w,
b) zapraszanie przedstawicieli rodzic�w do pomocy w opracowaniu planu
wychowawczego klasy oraz plan�w szko�y.
2. Zwi�kszy� udzia� rodzic�w w przygotowaniu imprez klasowych i szkolnych:
a) powo�anie zespo��w roboczych sk�adaj�cych si� z uczni�w, rodzic�w i
wychowawcy (innych nauczycieli),
b) zach�canie rodzic�w spoza Rady Rodzic�w do czynniejszego anga�owania si� w
przygotowanie r�nego rodzaju wydarze� klasowych czy akcji og�lnoszkolnych, np.
�wi�to Patrona, Dzie� Samorz�dno�ci, Dzie� Ziemi, konkursy interdyscyplinarne
typu TopGim czy Liga XXI wieku.
3. Wyr�nia� rodzic�w anga�uj�cych si� w �ycie klasy i szko�y.
Kryteria sukcesu:
1. Przedstawiciele tr�jek klasowych bior� udzia� w tworzeniu planu wychowawczego
klas.
2. Przedstawiciele Rady Rodzic�w bior� udzia� w tworzeniu plan�w szko�y.
3. Rodzice wype�niaj� ankiety typu Najwa�niejsze zadania szko�y, Szko�a mojego
dziecka. Zbiorcze wyniki i ich analiza publikowane s� w wewn�trznym �rodowisku.
4. Na ka�dej uroczysto�ci i imprezie og�lnoszkolnej typu apel, konkurs, zaprasza
si� rodzic�w klasy odpowiedzialnej za przygotowanie.
5. Rodzice samodzielnie przygotowuj� przynajmniej jedn� imprez� szkoln� w ci�gu
roku, np. Dzie� Dziecka, „bal po�owinkowy” czy po�egnanie absolwent�w.
6. Rodzice (opiekunowie) odznaczaj�cy si� szczeg�ln� aktywno�ci� w �yciu szko�y
s� wyr�niani i nagradzani (imienne podzi�kowania na forum publicznym, zapis w
kronikach i ksi�gach pami�tkowych, dyplomy, artyku�y do gazety, listy pochwalne
i gratulacyjne).
III OBSZAR: ZACHOWANIE UCZNI�W
PIERWSZY PRIORYTET:
Podniesienie kultury zachowania uczni�w w szkole.
Cele szczeg�owe:
1. Dba� o kultur� s�owa ucznia poprzez:
- przeprowadzanie pogadanek na lekcjach wychowawczych (filmy, dramy, dyskusje),
- zwracanie uwagi na lekcjach, w czasie przerwy, na zaj�ciach pozalekcyjnych na
kulturalne odnoszenia si� do siebie,
- pedagogizacja rodzic�w,
- wyci�ganie konsekwencji w stosunku do uczni�w wulgarnych (zeszyt uwag, �rodki
przewidziane w regulaminie ucznia).
2. Popularyzowa� zasady savoir –vivre w �yciu szkolnym i pozaszkolnym.
3. Wyr�nia� i nagradza� uczni�w odznaczaj�cych si� wysok� kultur� s�owa i
dobrymi manierami.
Kryteria sukcesu:
• Wyeliminowanie wulgaryzm�w w szkole.
• Ograniczenie u�ywania wulgaryzm�w i przekle�stw w �yciu codziennym m�odego
cz�owieka.
DRUGI PRIORYTET:
Poszanowanie mienia spo�ecznego i prywatnego
Cele szczeg�owe:
1. Wyci�ga� konsekwencje wychowawcze w stosunku do uczni�w niszcz�cych mienie
szko�y.
2. Poci�ga� do odpowiedzialno�ci materialnej (naprawa, odkupienie) rodzic�w
sprawc�w zniszcze�.
3. Prowadzi� pedagogizacj� w�r�d uczni�w i rodzic�w.
4. Prowadzi� intensywne dzia�ania w celu wykrycia sprawc�w zniszcze� i
kradzie�y.
5. Doskonali� organizacj� procesu kszta�cenia pod k�tem zapobiegania kradzie�om
sprz�tu szkolnego i mienia prywatnego.
6. Wsp�pracowa� z organami policji w dochodzeniach w sprawie kradzie�y i
wandalizmu.
Kryteria sukcesu:
• Wykrycie sprawc�w zniszcze�.
• Koszty naprawy zniszczonego mienia szko�y s� w 100% pokrywane przez rodzic�w.
TRZECI PRIORYTET:
Walka z przemoc� i agresj� w szkole
Cele szczeg�owe:
1.Organizowa� spotkania i pogadanki z udzia�em zaproszonych go�ci, np.
komendanta posterunku policji, psychologa itp.
- przeprowadzenie ankiet w celu rozpoznania uczni�w ze sk�onno�ciami
agresywnymi,
- zaj�cia wychowawcze z pedagogiem szkolnym (grupy terapeutyczne dla uczni�w),
- w��cza� uczni�w ze sk�onno�ciami agresywnymi do prac spo�ecznych na rzecz
klasy i szko�y.
2. Popularyzowa� zasady grzeczno�ci na co dzie�.
Kryteria sukcesu:
• Wyeliminowanie lub ograniczenie w mo�liwie najwi�kszym stopniu przejaw�w
zachowa� agresywnych uczni�w w szkole i poza szko��.
CZWARTY PRIORYTET:
Zapobieganie przejawom demoralizacji.
Cele szczeg�owe:
1. Walczy� z paleniem papieros�w poprzez:
- pogadanki na lekcjach wychowawczych (filmy, broszury, debaty)
- ukazywanie skutk�w palenia tytoniu (lekcje biologii, �cie�ka: Zdrowie i
higiena) – zorganizowanie konkurs�w i wystawy prac plastycznych na temat
szkodliwo�ci zdrowotnej i spo�ecznej palenia tytoniu.
- przeprowadzenie ankiet w�r�d m�odzie�y i rodzic�w s�u��cych do badania postaw
wobec problemu nikotynizmu w naszym �rodowisku
- wystosowanie listu do rodzic�w z informacjami na temat szkodliwo�ci zdrowotnej
i spo�ecznej nikotynizmu w celu zwi�kszeni �wiadomo�ci rodzic�w
- uczenie asertywno�ci w kontaktach z palaczami tytoniu.
2. Prowadzi� zdecydowane dzia�ania w celu wyeliminowania przypadk�w picia
alkoholu:
- podejmowanie analogicznych dzia�a� jak w punkcie 1.
3. U�wiadamia� niebezpiecze�stwa p�yn�ce z u�ywania narkotyk�w i �rodk�w
odurzaj�cych:
- podejmowanie analogicznych dzia�a� jak w punkcie 1.
4. Wdro�y� Szkolny Program Profilaktyki do systemu wychowawczego szko�y;
corocznie dokonywa� jego ewaluacji oraz, w miar� potrzeb, modyfikacji.
Kryteria sukcesu:
1. Wyeliminowa� palenie w szkole.
2. Ograniczy� palenie poza szko��.
3. Wyeliminowa� picie alkoholu na terenie szko�y.
4. Ograniczy� zjawiska spo�ywania alkoholu przez gimnazjalist�w poza szko��.
5. Zapobiega� mo�liwo�ci pojawienia si� w �rodowisku uczni�w w szkole lub poza
szko�� przypadk�w odurzania si�, lekomanii czy si�gania po narkotyki.
IV OBSZAR: BAZA SZKO�Y
PIERWSZY PRIORYTET:
Czyni� wszelkie mo�liwe starania w celu rozbudowy b�d� modernizacji szko�y
Cele szczeg�owe:
1. Podejmowa� energiczne dzia�ania w celu zwi�kszenia ilo�ci pomieszcze�
klasowych i pomocniczych (druga �wietlica, czytelnia, szatnia, toalety, pok�j do
rozm�w z rodzicami).
2. D��y� do budowy sali gimnastycznej lub pomieszczenia zast�pczego (wraz z
minimalnym cho�by zapleczem) , przeznaczonego do realizacji zaj�� wychowania
fizycznego.
3. Prowadzi� prace adaptacyjne i modernizacyjne w celu wygospodarowania
dodatkowych pomieszcze� szkolnych.
DRUGI PRIORYTET:
Podniesienie stanu technicznego obiektu szkolnego
Cele szczeg�owe:
1. Czyni� starania na rzecz remontu kapitalnego posadzek na korytarzu i w
klasach.
2. Wyr�wna� nawierzchni� dziedzi�ca szkolnego.
3. Wsp�lnie ze Szko�� Podstawow� wyst�powa� z inicjatyw� modernizacji stadionu.
4. Wymieni� uszkodzony i zestarza�y sprz�t szkolny na nowy (w pierwszym rz�dzie
�awki i krzes�a).
TRZECI PRIORYTET:
Unowocze�nienie wyposa�enia szko�y w sprz�t i pomoce naukowe
Cele szczeg�owe:
1. Kontynuowa� starania na rzecz stworzenia drugiej pracowni komputerowej.
2. Zakupi� komputer z wyposa�eniem do biblioteki.
3. Sfinalizowa� z TPSA zainstalowanie SDI (szybkiego ��cza internetowego).
4. Po��czy� z centralnym serwerem szko�y pozosta�e komputery (z sekretariatu i
biblioteki).
5. Zakupi� wielostanowiskowe licencje pakietu Microsft Office 2000.
6. Wygospodarowa� �rodki na licencje program�w graficznych.
7. Zakupi� komputer przeno�ny typu laptop z dostosowanym po��czeniem do
telewizor�w w salach lekcyjnych.
8. Wzbogaca� wyposa�enie biblioteki w ksi��ki, wydawnictwa, czasopisma, filmy
edukacyjne i programy multimedialne.
9. Stworzy� w ka�dej klasie tzw. minimum audiowizualne, w sk�ad kt�rego wchodzi�
powinien zestaw telewizor/video, CD magnetofon.
10. Czyni� starania na rzecz stworzenie mini-studia radiowo-telewizyjnego:
- opracowa� minimalny kosztorys,
- gromadzi� �rodki w�asne i pozyskiwa� sponsor�w,
- rozszerzy� zasi�g radiow�z�a do wszystkich klas i pomieszcze� szkolnych,
- zakupi� kamer� cyfrow� i cyfrowy aparat fotograficzny,
- pozyska� sprz�t do profesjonalnego monta�u film�w.
11. Podj�� dzia�anie celem pozyskania najnowocze�niejszych �rodk�w
audiowizualnych
typu projektor multimedialny czy tablica interaktywna.
12. Wyposa�y� klasopracownie przedmiot�w przyrodniczych w nowoczesne pomoce
dydaktyczne.
13. Systematycznie modernizowa� i wzbogaca� wyposa�enie w sprz�t i pomoce w
pozosta�ych klasach i przedmiotach.
TRZECI PRIORYTET:
Zwi�kszenie stanu bezpiecze�stwa i higieny pracy w szkole
Cele szczeg�owe:
1. Prowadzi� kampani� na rzecz obni�ania poziom ha�asu w czasie przerw.
2. Systematycznie doskonali� system dy�ur�w nauczycieli.
3. Usprawni� organizacj� dy�ur�w uczni�w na korytarzach i w innych
pomieszczeniach szko�y (szatniach, toaletach).
4. Pedagogizacja uczni�w i ich rodzic�w.
5. Dokonywa� bie��cych i okresowych przegl�d�w warunk�w do nauki i pracy w
szkole.
6. Eliminowa� wszelkie realne i prawdopodobne �r�d�a zagro�e�.
7. Prowadzi� �cis�� wsp�prac� z dyrekcj�, gronem pedagogicznym i pracownikami
Szko�y Podstawowej w Warlubiu celem podejmowania wsp�lnych decyzji i rozwi�za� w
zakresie zapewniania w�a�ciwego poziomu bhp w szkole.
Kontynuowa� dzia�ania na rzecz podnoszenia stanu higieny osobistej uczni�w.
CZWARTY PRIORYTET:
Zabezpieczenie szko�y przed kradzie�ami i w�amaniami
Cele szczeg�owe:
1. Zainstalowa� system alarmowy w klasach, sekretariacie i pokoju
nauczycielskim, a tak�e wyprowadzi� sygna� alarmowy na zewn�trz szko�y.
2. Wsp�lnie z dyrekcja SP w Warlubiu prowadzi� okresowe przegl�dy zabezpieczenia
otoczenia szko�y (ogrodzenie, lampy, bramy).
3. Instruowa� nauczycieli i pracownik�w obs�ugi o obowi�zkach wynikaj�cych z
modernizacji systemu zabezpiecze�.
4. Kontynuowa� ubezpieczenie sprz�tu w pracowni internetowej.
5. Wprowadza� dodatkowe zabezpieczenia sprz�tu w klasach i innych
pomieszczeniach.
6. Prowadzi� wsp�prac� z organami policji w zakresie nadzoru szko�y.
7. Oznakowa� na bie��co pozyskany sprz�t i pomoce dydaktyczne.
IX MONITOROWANIE I EWALUACJA
Monitoring jest w procesie tworzenia strategii ci�g�ym udzielaniem odpowiedzi na
zadawane pytania:
• Czy osi�gni�to zak�adany cel?
• Czy zadanie wci�� jest aktualne?
• Jakie korzy�ci przynios�a realizacja zadania?
Do narz�dzi i technik umo�liwiaj�cych i u�atwiaj�cych efektywne monitorowanie
nale�y zaliczy�:
• ankiety
• kwestionariusze
• arkusze samooceny
• diagnozy
• karty obserwacji
• dokumentacja wychowawcy klasy
• dokumentacja pedagogiczna nauczycieli
• hospitacje
• zaj�cia otwarte
• rozmowa kierowana
• dyskusja problemowa
• analiza danych statystycznych
• opinie nauczycieli, uczni�w, rodzic�w, �rodowiska lokalnego, medi�w
• �wiadectwa doskonalenia zawodowego
• obserwacja r�nego rodzaju wytwor�w pracy ucznia i nauczyciela: projekty
zespo�owe, prace plastyczne i literackie, monografie, scenariusze zaj��, foldery
i inne publikacje, filmy promocyjne, nagrania video, strony www.
Ewaluacja to proces systematycznego zbierania, analizowania i interpretowania
danych zwi�zanych z ocen� efektywno�ci okre�lonych przedsi�wzi�� – np.
edukacyjnych.
Ewaluacja systemu edukacyjnego jest procesem, kt�ry poprzez zbieranie informacji
o warunkach, przebiegu i uzyskiwanych wynikach przy jego wdra�aniu, pozwala
podj�� decyzj� o jego dalszym stosowaniu i mo�liwo�ciach ulepszania.
Etapy ewaluacji:
• Powo�anie zespo�u do spraw monitoringu (do 15 grudnia 2002 r.) w sk�adzie:
- dyrektor gimnazjum
- przedstawiciel Rady Pedagogicznej
- przedstawiciel Rady Rodzic�w
- przedstawiciel Samorz�du Uczniowskiego
• Ustalenie harmonogramu pracy zespo�u (do 15 stycznia 2003 r.):
- ewaluacja bie��ca (monitoring)
- ewaluacja roczna
- ewaluacja ko�cowa (po ka�dym etapie)
- ewaluacja odroczona (po zako�czeniu wdra�ania planu – w 2005 r.)
• Opracowanie narz�dzi ewaluacyjnych i technik zbierania informacji.
• Przygotowanie i przedstawienie raportu po kolejnych etapach ewaluacji.
• Opracowanie wniosk�w.
X PROMOCJA
W zale�no�ci od adresata promocj� dzielimy na:
• skierowan� do uczni�w (przez 3 letni okres kszta�cenia w gimnazjum);
• skierowan� do rodzic�w – sta�ych klient�w (promocja przez ca�y czas);
• skierowan� do nowych rodzic�w (kt�rych dzieci wkr�tce znajd� si� w gimnazjum);
• skierowan� do potencjalnych uczni�w (aktualnie uczni�w szk� podstawowych);
• skierowan� do samorz�du terytorialnego i lokalnego �rodowiska (np. przez
organizacj� uroczysto�ci i imprez �rodowiskowych);
• skierowana do nauczycieli z innych plac�wek o�wiatowych (dzi�ki organizacji
lub
udzia�owi w r�nego rodzaju imprezach mi�dzyszkolnych oraz za pomoc� medi�w);
• skierowan� ku og�owi spo�ecze�stwa (media, internet).
Do efektywnych sposob�w, technik i narz�dzi promocyjno-reklamowych zaliczamy:
• widoczne logo szko�y
• foldery, ulotki reklamowe
• gazetka uczniowska GWARek
• monografie, informatory o dzia�alno�ci gimnazjum
• okoliczno�ciowe proporczyki
• drobne gad�ety reklamowe
• tablice i gabloty informacyjne
• zaj�cia otwarte (lekcje, zaj�cia k�)
• zapraszanie na uroczysto�ci i imprezy szkolne
• zebrania z rodzicami
• audycje przez szkolny radiow�ze�
• spotkania zespo��w metodycznych
• publikacje w prasie bran�owej
• artyku�y, notatki prasowe, zdj�cia w prasie regionalnej
• filmy promocyjne
• strony www, wymiana poczty elektronicznej, udzia� w chatach i grupach
dyskusyjnych
• tzw. dni otwarte szko�y
• organizacja imprez �rodowiskowych - uroczysto�ci patriotycznych, akcji
charytatywnych (np. WO�P), realizacja zada� ekologicznych (np. Sprz�tanie
�wiata).

adres tego artyku�u: /articles.php?id=45
|